keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Aamuvelliä odotellessa

Hyvää huomenta!
Yö oli kamalaa oksennuksen pidättämistä (hyi, olikohan se sen kalan vika?)ja hyvän asennon löytämistä, mutta siitä huolimatta heräsin virkeänä.
Nyt istun sängyn laidalla suihkunraikkaana, mies nukkuu ja mä aloitin juuri hetki sitten aamupalan syömisen. Nyt juon marjateetä ja syön keksejä, mutta kunhan tuo mies herää, niin laitan sen keittämään mulle hunajavelliä. Ja miksi en tee sitä itse? Koska jostain syystä tuon tekemänä se maistuu miljoona kertaa paremmalta.

mylove
Why so serious? Siinä on mun vakava mieheni pohtimassa, että mitäs kalaa me oikein syötäisiin.:) Kuva eiliseltä


Sää on tänään yhtä upea kuin eilenkin - ehkä aavistuksen parempikin. Kattoterassille odotettavissa siis reilua +20astetta ja Dzii bikineissä. Masulle paljon viilentävää aurinkorasvaa ja aina välillä varjoon viilentymään ja/tai toppi suojaamaan. Eiköhän sillä selvitä.:) Mä nyt nautin näistä kevään keleistä niin paljon kuin vaan pystyn, koska ensi kuussa saattaa alkaa olemaan hieman tukalaa (niin minulle kuin pikkuisellekin) makoilla helteessä - oletettavasti vielä isomman masun kanssa. Säteilytkin on nyt vielä suht alhaisia,siinä lisää syitä nauttia keväästä.

Jos Barcelona kiinnostaa, suosittelen vierailemaan nyt, ennen kunnon kesäkautta ja mieletöntä ryysistä. 
Mielestäni parhaat kuukaudet Barcelona-lomalle ovat 
Huhtikuu, Toukokuu, Syyskuu ja Lokakuu.
-Aurinkoisia, mutta hieman rauhallisempia kuukausia.

Barcelona on kuitenkin aina täynnä ihmisiä, että mitään hauajaistunnelmaa ei tarvitse pelätä.

Dzii

2 kommenttia:

  1. Kuulostaa ihanalta toi ilma siellä, vaikka eipä täälläkään hassumpi ole olla näin kevättalvella. :-) Oon toooosi pitkään haaveillu matkasta just Espanjaan, mulla asuu siellä muutamia kavereita jotka on ollu vaihdossa täällä Suomessa ja sitä kautta ollaan tutustuttu. Nyt ostettiin kaverin kanssa sellaset avoimet lentoliput ja päätettiin lentää nillä Madridiin tässä vuoden sisällä. Käydään myös Barcelonassa samalla reissulla, joten oisko sulla mitään vinkkejä antaa että mitkä on noista kahesta kaupungista sellasia must-juttuja nähdä/tehdä? Ja paljonko suunnilleen maksaa juna (tai metro tai mikä siellä ikinä onkaan näppärin kulkuväline) Madridista Barcelonaan? Oon tässä pikkuhiljaa alkanu selvittämään tällasia käytännön asioita, ettei sitten olla aivan ulapalla kun sinne asti päästään!
    Tää sun blogi vaikuttaa kyllä hyvältä ja oonki tätä silloin tällöin seurannu, suurimmaks osaksi just ton sun asuinmaan takia mutta kirjotat kyllä niin hyvin että mielelläni tätä lueskelen. Se vaan on pakko vielä kysyä, kun en jaksa selata tähän aikaan yöstä enää hirveän kauas noita postauksia, että onko sun mies myös suomalainen vai onko ihan aito espanoli? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn :-)

    Ja näyttää mun uskomattoman hyvältä toi mansikkavelli ylemmässä postauksessa! :-D

    VastaaPoista
  2. Mulla ei ole Madridista mitään hajua, en oo koskaan käynyt siellä. Mä voin mieheltä kysyä jos se osaisi suositella jotain, se on siellä hetken asunutkin. Mut ihan näin nopsaan sanottuna, Asturias on kuulemma on ihan kokemisen arvoinen paikka, mieheni siskon mies asuu siellä ja kehuu aina kovasti. Googletahan ihmeessä. :)

    Höhöö, miekkonen on Venezuelasta asti matkannut tänne! Ei siis suomalainen tai edes espanjalainenkaan. :)

    Noista Barcelonan must see/must experience hommista voisin tehdä hei ihan postauksen nyt vielä tämän viikon aikana. Voin pistää sulle viestii sitten.

    Kiitos paljon kehuista ja muutenkin ihanan pitkästä viestistä!

    VastaaPoista